Anda sudah membaca novel dan komik yang telah kami paparkan? Berapa bintang yang anda hendak beri? Cuma klik jumlah bintang di bawah setiap entri.

Saturday, November 28, 2009

Cinta Tunggal

Mungkin aku agak ketinggalan untuk baca novel terbitan Gempakstarz tahun 2004 ni tapi sebenarnya tak coz jalan ceritanya memang tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas.


Siti Aishah merupakan seorang wanita yang cekal dan mempunyai semangat tinggi untuk berjaya. Walau bagaimanapun, dia harus akui bahawasanya dia rapuh sekiranya tiba hal tentang cintanya kepada Nizam, pria yang dikenalinya ketika di bangku sekolah. Seumur hidupnya, kasihnya hanya dibayangi oleh lelaki tersebut. Masa berlalu dan Siti Aishah masih meneruskan hidup dengan keyakinan perasaannya terhadap Nizam. Adakah kasih mereka akan bersatu jua pada akhirnya sekali gus tertulis sebagai sebuah cinta tunggal buatnya?


Secara keseluruhan, novel garapan Fakhrul Anour ni membawa pembaca mengimbau kenangan cinta monyet masa zaman sekolah dulu. Minat kat senior yang popular kat sekolah, kirim-kirim surat, ber'adik angkat', dan ber'abang angkat'... semua tu memang dah sinonim ngan bebudak sekolah zaman dulu.

Jika lazimnya, hero selalu digambarkan sorang yang hensem, baik, pandai dan pendek kata sempurna tapi tak bagi Nizam. Walaupun dia popular kat sekolah sebab muka dia hensem dan hebat dalam sukan tapi dia sangat lemah dalam pelajaran sampai dia gagal dalam SPM.

Korang rasa Siti Aishah minat lagi ke kat Nizam yang cuma kerja jaga parking kat Kompleks Pertama sedangkan dia lulusan universiti? Zaman sekarang ni, ada lagi ke pompuan yang tak kisah pasal material? Aku tak nak citer. Korang bacalah sendiri tapi ending dia memang tersasar jauh dari jangkaan aku!

1 comment:

jacksentaggart said...

Tincy Gold Stainless Steel Steel Poker Set - Tinted.com
› en-us › stainless-steel-steel-steel- titanium road bike › en-us › stainless-steel-steel- Tinted Steel® titanium mountain bikes Poker Set with Stainless Steel Poker Set includes a Tinted screw with a microtouch trimmer knurled handle. Included on this kit is a titanium fidget spinner padded microtouch titanium trim reviews backrest with a